Connect with us

Cultura/Educatie

“Eminescu – poezie, sunet, culoare”

Published

on

Mihai Eminescu, Luceafărul poeziei româneşti, a fost omagiat la Cumpăna printr-o serie de activităţi artistice şi culturale  puse în scenă de elevii liceului “Nicolae Dumitrescu” din localitate. Cu acest prilej, la Cumpăna a fost marcată şi Ziua Culturii Naţionale.

A fost un veritabil regal de poezie pe scena Casei de Cultură din Cumpăna. În faţa unui public numeros, elevii Liceului “Nicolae Dumitrescu” au recitat cele mai frumoase creaţii în cadrul spectacolului intitulat sugestiv “Eminescu – poezie, sunet, culoare”.

Fascinaţi de fantezia poetică şi epică a celui mai mare poet român, elevii s-au pregătit temeinic pentru a pune la punct un spectacol din care nu au lipsit momentele lirice, dansul şi multe alte surprize.

“Poezie, muzică, culoare, dar mai ales suflet pentru Eminescu. Şi tot astăzi, aniversăm şi Ziua Naţională a Culturii. Este un dar pe care elevii Liceului “Nicolae Dumitrescu” o oferă poetului naţional Mihai Eminescu.”, declară MARIANA GÂJU, primarul comunei Cumpăna

De la un asemenea spectacol emoţionant nu au lipsit nici invitaţii de seamă.

“Ar trebui să onorăm aceste date, care ne aduc în istoria noastră, care ne aduc în faţă valorile noastre, ar trebui să nu le uităm şi să ne găsim identitatea, să o regăsim.”, declară DANIELA VLĂDESCU, director TNOB “Oleg Danovski”

Anul acesta, românii celebrează 170 de ani de la naşterea Luceafărului poeziei româneşti şi zece ani de la marcarea “Zilei Culturii Naţionale”.

Actualitate

Premii pentru oamenii teatrului constănţean

Published

on

Cătălina Mihai, actriţă a Teatrului de Stat Constanţa, a câştigat ieri premiul GOPO la secţiunea ,,Tânără speranţă”, pentru rolul omonim din filmul HEIDI, în regia lui Cătălin Mitulescu, în care joacă alături de Gheorghe Visu, şi el nominalizat la secţiunea ,,Cel mai bun actor într-un rol principal”. Pentru acelaşi rol, Cătălina Mihai a fost nominalizată şi la premiul pentru ,,Cea mai bună actriţă într-un rol principal”.

Actriţa s-a născut la Hârşova, în 1997, a absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică ,,I.L.Caragiale” (UNATC), iar acum este studentă în anul al doilea de master, la aceeaşi universitate. Cătălina Mihai este una dintre cele mai noi şi mai tinere actriţe ale Teatrului de Stat Constanţa şi poate fi văzută pe scenă în cea mai recentă premieră, ,,Tartuffe”, dar şi în următoarele, ,,Meciul de comedie” şi ,,Doi tineri din Verona”.

Cel de-al doilea premiu, adjudecat de Constanţa, a fost decernat remarcabilului actor Virgil Andriescu care a primit trofeul GOPO pentru întreaga carieră. Virgil Andriescu şi-a petrecut aproape întreaga viaţă pe scena teatrului constănţean, jucând între anii 1965 şi 2000, cu o întrerupere de câteva stagiuni, când a jucat la teatrul Giuleşti din Bucureşti.

Secretarul literar al Teatrului de Stat Constanţa, regretata Georgeta Mărtoiu, scria despre Gil Andriescu, în volumul Thalia Ex Ponto:

,,Frumos şi cu un aer de bărbăţie agresivă, dar şi foarte talentat şi ambiţios, aş zice că a fost şi a rămas până târziu un veritabil sex simbol, realizând, în variate şi originale chipuri, o galerie de juni primi şi amorezi, unul mai cuceritor decât altul”.

În cinematografie a debutat în 1968, în coproducţia româno-maghiară, regizată de Karoly Makk, ,,Frumoasele vacanţe”.

Virgil Andriescu are în palmares, de-a lungul carierei, peste 30 de roluri, din care şase principale, în filme artistice de lungmetraj, şi alte peste 30 de roluri, din care şapte principale, în filme de televiziune. A colaborat cu regizori consacraţi precum Andrei Blaier, Mircea Veroiu, Nicolae Mărgineanu, Sergiu Nicolaescu, Lucian Pintilie, Dan Piţa şi Nae Caranfil.

Continue Reading

Cultura/Educatie

Universitatea din Bucureşti, prima poziţie în România la Ştiinţe naturale

Published

on

Universitatea din Bucureşti ocupă prima poziţie pe plan naţional pentru domeniul Ştiinţe naturale în clasamentul 2020 RUR World University Rankings by Subject. Situată pe locul 316 în domeniul Ştiinţe naturale în plan global, Universitatea din Bucureşti este urmată pe plan naţional de două universităţi membre ale Consorţiului Universitaria: Universitatea de Vest din Timişoara (390) şi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (479).

Clasamentul din 2020 evaluează performanţa a 829 de universităţi din întreaga lume pentru şase domenii: Ştiinţe umaniste, Ştiinţele vieţii, Ştiinţe medicale, Ştiinţe naturale, Ştiinţe tehnice şi Ştiinţe sociale.

Universitatea din Bucureşti este prezentă şi în domeniul Ştiinţelor tehnice pe poziţia 566 în plan internaţional, fiind precedată la nivel naţional de Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (474) şi urmată de Universitatea de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi (581) şi de Universitatea Politehnica din Bucureşti (604).

Liderul naţional al clasamentului general Round University Ranking – World University Rankings încă de la lansarea acestuia, din 2010, Universitatea din Bucureşti se situează anul acesta pe poziţia 481. Rezultatul obţinut de Universitatea din Bucureşti la ediţia din 2020 a clasamentului RUR World University Rankings se datorează în principal componentei de predare.

Universitatea din Bucureşti este urmată în clasamentul general de Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napooca, de Universitatea de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi, de Universitatea de Vest din Timişoara, de Universitatea Politehnica din Bucureşti şi de Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie “George Emil Palade” din Târgu Mureş.

Lansat din dorinţa de a oferi informaţii detaliate cu privire la performanţele universităţilor Clasamentul RUR World University Rankings analizează şi interpretează date a peste 1.100 de universităţi din 82 de ţări şi se adresează atât comunităţii academice, cât şi reprezentanţilor universităţilor sau factorilor de decizie politică.

sursa foto: unibuc.ro

Continue Reading

Actualitate

Peste 14.000 de copii din mediul rural vor participa la şcoala de vară organizată de World Vision România

Published

on

Peste 14.000 de copii din mediul rural vor participa, în această vară, la activităţi educaţionale în programele Şcolii de vară World Vision România. Activităţile vor fi atât de educaţie formală, unde vor fi predate lecţii la materiile importante, pentru a-i ajuta pe copii să recupereze sau să recapituleze noţiunile de bază, cât şi de educaţie non-formală, care presupun deprinderea abilităţilor socio-emoţionale, lecţii de viaţă independentă sau de educaţie pentru sănătate. Peste 200 de cadre didactice şi psihologi din Ialomiţa, Iaşi, Vaslui, Dolj şi Cluj vor coordona activităţile din şcoala de vară.

Activităţile din programele World Vision România vor fi realizate atât online, cât şi faţă în faţă, în grupuri mici de copii, cu respectarea unor condiţii de maximă siguranţă pentru participanţi. Fundaţia World Vision România a elaborat un ghid cu reguli stricte pentru reluarea activităţilor sociale şi educaţionale cu copiii, preluat şi adaptat după modelul îndrumărilor oferite de Ministerul Educaţiei din Norvegia pentru redeschiderea centrelor de zi, grădiniţelor, şcolilor cu clase primare şi gimnaziale, recomandările Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanele cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii din România cu privire la măsurile pentru reluarea activităţilor cu copiii şi elevii în unităţi şcolare şi servicii sociale de zi.

Ghidul oferă sfaturi şi îndrumări practice pentru elaborarea unui plan de funcţionare în contextul prevenirii şi controlului infecţiei cu COVID-19 adaptat la nivelul fiecărei unităţi sociale sau educaţionale (centre de zi, centre educaţionale, creşe, grădiniţe, şcoli). precum şi la nivel de proiecte implementate de organizaţii neguvernamentale, pentru reluarea activităţilor cu copiii în timpul pandemiei de coronavirus atât pe perioada verii, precum şi din toamnă.

Printre activităţile la care vor lua parte copiii din mediul rural se numără:

– Activităţi de educaţie remedială, prin intermediul cărora copiii sunt sprijiniţi în efectuarea asistată a temelor, în activităţi de recuperare şcolară şi ameliorare a dificultăţilor de învăţare.

– Ateliere de orientare în carieră şi stagii de practică online.

– Ateliere de dezvoltare personală, care abordează subiecte precum bullying-ul, anxietatea şi gestionarea ei, comportamentele neadecvate şi unde copiii vor participa la jocuri de auto-cunoaştere, cooperare, cultivarea stimei de sine.

– Ateliere de educaţie civică şi educaţie pentru mediu.

– Ateliere de educaţie pentru sănătate, igienă, mai ales în contextul COVID-19.

– Ateliere recreative, de fotografie, pictură, club de lectură, piesă de teatru în aer liber, vizionarea filmelor în aer liber.

– Concursuri literare, în care copiii au de realizat o lucrare la alegere care să se încadreze în tematica literară, artistică sau multimedia.

– Atelier de experimente ştiinţifice.

– Ateliere de educaţie antreprenorială şi educaţie financiară.

– Jocuri şi competiţii sportive care nu implică contactul fizic: cursa cu ştafeta în care copiii nu ating acelaşi obiect ci mai multe obiecte plasate în diferite puncte din spaţial de desfăşurare; de asemenea, copiii vor alerga pe culoare predefinite şi marcate cu sfoară sau alte materiale.

– Sesiuni de consiliere psihologică individuală sau de grup.

– Organizarea de tabere pentru copiii din mediul rural, la care vor participa un grup restrâns de copii. Activităţile vor avea loc în aer liber.

În contextul actual declanşat de pandemia COVID-19, închiderea şcolilor odată cu declararea stării de urgenţă pe teritoriul României şi decizia de a le redeschide ulterior doar pentru o mică parte din elevi au reprezentat măsuri necesare pentru protejarea populaţiei dar, în acelaşi timp, au condus la instalarea unei stări de confuzie, teamă şi stres în rândul copiilor şi adulţilor. Numeroşi psihologi avertizează deja că aceste elemente pot să ducă la instalarea unor afecţiuni de ordin psihologic precum tulburările anxioase, depresia sau sindromul post-traumatic.

sursa foto: World Vision

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2019 RoPressOnline