Connect with us

Turism

Rezervi din timp, prinzi reduceri!

Published

on

Ca să beneficieze de reduceri substanțiale, tot mai mulți români își rezervă  vacanța pe litoral chiar și cu un an înainte. Peste 40 la sută dintre ei și-au cumpărat deja un pachet pentru vara lui 2020. Hotelierii spun că reducerile pot ajunge și până la 50 la suta. Cele mai mari sunt în capetele de sezon, iar cele mai căutate hoteluri sunt cele de 2, 3 și patru stele.

Cea mai mare reducere pentru sezonul estival 2020 o are un hotel de doua stele din stațiunea Eforie Nord, 54 %. Procentul variază însă în funcție de serviciile oferite, de stelele hotelului și evident de cât de lung este sejurul. Așa se face că potrivit unui studiu realizat de specialiștii din turism numărul românilor care își cumpără vacanțe la mare din anul anterior, pentru a beneficia de discount-uri cât mai mari, a crescut în acest an cu 40% față de 2018.

„Dorința de a călători în vară și faptul că sunt mai ieftine aceste pachete. Avem reduceri chiar și de 60 la sută. Un concediu cumpărat în aprilie, mai sau aproape de sezon să fie mult mai scump față de acum. Pot alege unde vor călători”, Cristian Bărhălescu, agent de turism.

Hotelurile din stațiunea Mamaia se laudă deja cu un grad destul de ridicat de rezervări făcute prin programul înscrieri timpurii. Pentru unele unități de cazare vânzările de vacanțe au început încă din luna august, practic în momentul în care au fost lansate primele tarife pentru sezonul 2020.

La un hotel de patru stele spre exemplu, aflat la doar câțiva metri de plaja, o cameră dublă poate fi închiriată acum cu 290 de lei pentru sfârșitul lunii iunie. Dacă veți merge însă direct la recepție, tariful va fi de 350 de lei pe noapte. Iar dacă vorbim de vârful de sezon o cameră care costa prin Early Booking, 520 de lei pe noapte, va putea fi închiriată la recepție cu 620 de lei.

„În primul rând cred că sunt serviciile pe care le oferim, dar și reducerile oferite între 10 și 15 la sută în funcție de perioadă și sejur. Cele mai mari sunt în capetele de sezon mai, iunie. Cam pe ultima sută de metri a termenului programului, sfârșitul lunii martie, am limitat camerele disponibile pentru acest program”, a declarat Elena Luiza Oprea – manager hotel.

În capetele de sezon sunt discount-uri mai mari, iar în vârf de sezon sunt mai mici sau chiar deloc, după ultimele tendințe. Cel mai repede se vând camerele din hotelurile de patru stele pentru că un discount de 15-20% dintr-o sumă mare înseamnă, evident, o reducere  semnificativă.

Sursa foto: lifeandtravel.ro

Actualitate

Hotelierii, apel disperat către Guvern

Published

on

Momentul actual este unul dintre cele mai dificile pe care le traversează industria hotelieră românească, impactul negativ generat de epidemia de coronavirus afectând mai serios şi mult mai rapid industria noastră decât au făcut-o alte evenimente perturbatorii în ultimii 30 de ani.

Cel mai important aspect este reprezentat de necesitatea rezolvării cu prioritate a crizei medicale, şi de aceea hotelierii susţin măsurile luate de autorităţi. Unii dintre agenţii economici au alocat unităţi ca şi spaţii de carantină, alţii au închis porţile ca să permită angajaţilor să stea acasă, iar alţii continuă să livreze servicii pentru puţinii clienţi care însă au nevoie de hoteluri pentru sectoarele care încă funcţionează, cum ar fi cel medical, sau transport de marfă, livrare de energie sau de alimente.

Efectele aduse de criza coronavirus în turism sunt prezente serios şi în România. Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România a declarat că 62.5% din hotelurile din ţară intenţionează să-şi închidă porţile pe termen nedeterminat. Mai mult, hotelierii spun că planul de măsuri propus de Guvernul Orban să sprijine economia este departe de aşteptările industriei deoarece nu aduce prectibilitate. Un plan de măsuri valabil pentru o lună de zile nu ajută industria decât temporar şi nu va evita intrarea sectorului hotelier în colaps cu unităţi închise şi sute de mii de angajaţi disponibilizaţi şi trimişi în grija statului ca şomeri.

Călin Ile, președintele FIHR a mai declarat că : “ Sunt multe măsuri care nu sunt lămurite îndeajuns cum ar fi spre exemplu interpretarea subiectivă privind capacitatea financiară. Atât la şomajul tehnic unde iniţial plătesc operatorii ca ulterior să recupereze banii de la stat,cât şi la introducerea certificatelor de urgenţă eliberate de Ministerul Economiei, – Aduce DISCRIMINARE – între IMM şi firmele mari, între operatorii sezonieri ( care nu beneficiaza de aceleasi masuri) şi între cei activi tot anul – Nu aduce SIMPLITATE – cele mai bune măsuri acum erau cele simple şi uşor de aplicat şi de înţeles.”

Astfel, agenţii economici din turism cer ca infuzia de lichiditate în piaţă să se facă prin creditarea IMM-urilor şi prin prorogarea termenelor de plată a unor obligaţii fiscale cum ar fi impozitul specific sau impozitele pe clădire. O altă măsură pe care o cer hotelierii ar fi susţinerea acestora în relaţia cu furnizorii de utilităţi şi chirii. Mai précis, se cere ca statul să crediteze aceste servicii, deoarece nu ar fi onest ca această presiune să fie pusă numai pe furnizorii de utilităţi şi care ulterior fie să intre în dificultate fie să preseze la rândul lor restul actorilor care activează în economie.

O altă măsură menţionată în planul de măsuri şi cerută de toate structurile patronale este plata cu celeritate a tuturor datoriilor statului către operatorii economici, fie că vorbim de concedii medicale, facturi neachitate sau TVA de rambursat.

Reglementările privind şomajul ethnic, este cel mai aşteptat punct din lista de măsuri cu care statul vine în sprijinul economiei afectate de pandemia COVID 19. De aceea, lucrurile aici ar trebui să fie cât mai clare şi cât mai simple, astfel încât să nu fie loc de interpretări, spun hotelierii din turism. În acest moment operatorii hotelieri îşi pun întrebări legate de perioada în care acest sprijin va fi acordat, şi îşi pun întrebări dacă şi cum poate fi făcută evaluarea capacităţii financiare.

De asemenea, agenţii economici aşteaptă să li se comunice rapid care sunt demersurile necesare, prevăzute de metodologia pentru obţinerea Certificatului de Urgenţă pentru toţi operatorii economici. Călin ILE, președinte Federației Industriei Hoteliere din România este de părere că pentru turism trebuie gândite măsuri de susţinere şi pentru perioada care urmează stării de urgenţă.

 

Continue Reading

Actualitate

Plan urgent pentru salvarea turismului românesc

Published

on

În zilele de 21 și 22 martie, s-a reunit online, în regim de urgenţă, AGA a Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, în încercarea de a găsi soluții rapide pentru salvarea turismului românesc, soluții ce urmează să fie propuse autorităților.

„Turismul din Delta Dunării este, în acest moment, principalul motor de dezvoltare al zonei, fiind în același timp, principala sursă de venit pentru miile de oameni care trăiesc aproape în izolare în Rezervația Biosferei Delta Dunării. În ultimii 12-13 ani, turismul deltaic a avut de suferit în urma unor episoade epidemice severe. A fost gripa aviară, care a avut consecințe aproape dramatice asupra turismului, apoi a fost pesta porcină africană, iar azi ne confruntăm, alături de întreaga lume, cu pandemia provocată de noul coronavirus. După doi ani de creștere susținută și de speranță, turismul deltaic, aflat până acum în plin avânt, se lovește de o criză fără precedent, care ar putea însemna, în lipsa unor măsuri urgente, bine gândite și calibrate, sfârșitul acestei ramuri a economiei în Delta Dunării și în Dobrogea de Nord.“, a declarat Cătălin Țibuleac, președinte al AMDTDD, la începutul ședinței din 21 martie.

După cele două zile de discuţii, reprezentanţii AMDTDD au elaborat un plan de salvare a turismului ce va fi transmis autorităţilor. Iată care sunt propunerile specialiştilor:

  1. suspendarea de către bănci sau instituții financiare nebancare a rambursării împrumuturilor, atât la persoanele fizice cât și la cele juridice, până la sfârșitul anului 2020, fără costuri sau garanții suplimentare pentru clienți, inclusiv suspendarea dobânzilor, penalităților de întârziere și a comisioanelor;
  2. acordarea facilităților privind obținerea linilor de finanțare/creditare cu dobandă 0%, în vederea susținerii activității companiilor din domeniul turistic, afectate de COVID-19, cât și pentru realizarea de noi invesții, inclusiv pentru PFA-uri; acordarea simplificată și necondiționată a creditelor garantate integral de stat, inclusiv pentru dobânzi și comisioane, neplafonate și fără alte criterii restrictive de eligibilitate, cu o perioadă de grație de 1 an, cu posibilitatea de extindere;
  3. plata în regim de urgență, de către toate autoritățile contractante, până la sfârșitul lunii martie a.c. a tuturor restanțelor față de mediul privat (facturi depuse pentru serviciile și lucrările prestate, concedii medicale, TVA etc.);
  4. rambursarea imediată, până la sfârșitul lunii martie 2020 a sumelor reprezentând TVA, cu posibilitatea efectuării ulterioare a controlului, reintroducându-se astfel în circuitul economic sumele solicitate la rambursare de către agenții economici;
  5. amânarea de la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale, inclusiv contribuția asiguratorie de muncă, începând cu luna martie 2020, până la data de 30 iunie 2020,  pentru angajații companiilor din domeniul turistic din Delta Dunării și a activităților conexe, transport de persoane, pescuit; anularea plății contribuțiilor sociale (CAS, CASS, CAM)  aferente contractelor de muncă în derulare și acordarea din partea statului a unei indemnizații către angajați în procent de 50% din salariul minim pe economie, fără instituirea unor formalități suplimentare;
  6. deductibilitatea cheltuielilor pentru angajați (masă, cazare etc.) din cheltuielile salariale aferente lunii precedente;
  7. reglementarea unor scheme de ajutor de stat suplimentare, altele decât cele coordonate de Ministerul Finantelor Publice;
  8. suspendarea, cel puțin până la sfârșitul anului curent a plăților la utilități și acordarea ajutoarelor financiare pentru chirii aferente sediilor și punctelor de lucru ale societăților din domeniul turistic;
  9. flexibilizarea prevederilor legale referitoare la activitățile „part-time” în cadrul companiilor ai căror angajați sunt afectati de pierderea locurilor de muncă în proporție de cel putin 10%;
  10. prelungirea termenului de valabilitate al voucherelor de vacanță emise în 2019 până la data de 31 decembrie 2021;
  11. dublarea valorii voucherelor de vacanță, de la 1450 lei la 3000 lei;
  12. eliminarea obligativității obținerii certificatului de urgență, reglementat de art.12 din Decretul nr.195/2020 pentru toate societățile a căror activitate a fost afectată de măsurile impuse pentru combaterea epidemiei de COVID – 19 și instituirea calificării lor de drept ca fiind în situație de urgență, întrucât eliberarea certificatului reprezintă o încărcare nejustificată a respectivei unități administrative și se impune o procedură greoaie, prin depunerea mai multor documente, dar și a unei taxe de timbru, în contextul în care activitatea respectivului solicitant este legal suspedată;
  13. plata de către stat a unor ajutoare egale cu profitul declarat în anul fiscal precedent, reprezentând despăgubiri cauzate de suspendarea activității societăților;
  14. susținerea financiară de la bugetul statului a asociațiilor sau organizațiilor de management turistic, reprezentantive din Delta Dunării.

În susţinerea propunerilor, AMDTDD precizează că celelalte state care se confruntă cu aceași situație de pandemie au luat asemenea măsuri economice, iar la nivelul Uniunii Europene s-a discutat posibilitatea unui pachet comun de stimulare fiscală pentru a impulsiona economia și a evita o recesiune.

 

Continue Reading

Actualitate

Amânăm, nu anulăm!

Published

on

Pandemia de coronavirus afectează puternic vânzările de vacanțe pe litoralul românesc. Operatorii de la malul Mării Negre, dar și agențiile de turism care vând litoralul se confrunta deja cu  un blocaj economic. Practic nu este zi in care să nu fie  contactțti de clienti care să ceară anularea rezervărilor, în special pe cele făcute în străinătate.  Hotelierii cer sprijinul Guvernului pentru a putea supraviețui, cu anulări și amânări de taxe și impozite. Minivacanța de 1 Mai ar putea fi un eșec total.

Incertitudine: acesta este cuvântul de ordine în rândul operatorilor din turismul de pe litoral, cu o lună înainte de minivacanţa de Paşti, urmată de cea de 1 Mai.

Fie că vorbim despre hotelieri sau despre agenţiile de turism, toţi actorii implicaţi privesc cu îngrijorare situaţia mondială creată de pandemia de coronavirus. Investitorii în turism cred că minivacanţele de Paşti şi 1 Mai sunt compromise anul acesta pe litoralul românesc. Cu alte cuvinte, e dezastru.

Nimeni nu știe cum va fi vara care se apropie pe lioralul românesc. Toate speranţele vin din zona guvernamentală: tichetele de vacanţă ar fi o solutie pentru susţinerea industriei, care să genereze trafic. Preţurile vor fi influenţate de inflaţie, dar şi de serviciile pe care le oferă acum hotelierii.

Desigur, turismul estival va fi influenţat şi de reconfigurarea anului şcolar, şi el influenţat de pandemie. Astfel, dacă anumiţi elevi vor avea examene stabilite în iulie sau august, sau dacă anul şcolar se va prelungi în lunile de vară, prezenţa pe litoral va avea de suferit. Iar asta va lovi in festivalurile de muzica in aer liber. La Mamaia, de 1 Mai in fiecare an are loc un festival de muzica electronica, organizat pe plaja.

La unison, hotelierii şi agenţiile îi sfătuiesc pe turiştii care au făcut deja rezervări să nu anuleze vacanţele, ci să le amâne sau să le decaleze. Acest lucru este valabil în toată industria turistică, nu doar pentru litoral. Amânarea vacanţelor este soluţia optimă pentru a reduce pagubele pe care coronavirusul le produce deja celor cu afaceri în turism.

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2019 RoPressOnline