Connect with us

Cultura/Educatie

Primul clopoțel

Published

on

Emoțiile primului clopoțel au fost pe chipurile miilor de copii care, astăzi au început școala. Alături de părinți și bunici, elevii au pășit timizi pe porțile instituțiilor de învățământ, pentru a-și cunoaște noii colegi și profesori. Cei mai emoționați au fost prichindeii care au făcut pentru prima dată cunoștință cu tot ceea ce înseamnă școala.

Emoții mari au fost și pentru cei peste 300 de elevi constănțeni ai Cambridge School of Constanța. Aceștia au fost primiţi cu baloane și antrenaţi cu tot felul de activităţi, care de care mai interesante. Cambridge School of Constanța oferă educaţie de top pentru toate nivelurile de învăţământ: preşcolar, primar, gimnazial şi liceal, iar cei mici, dar și cei mari au fost extrem de entuziasmați să își cunoască sau revadă profesorii și colegii.

„Astăzi, începe aventura pentru învățare, iar noi îi vom conduce pe elevii noștri, să facă tot ceea ce vor pentru a putea avea succes, a crește treptat și a se putea dezvolta ca personalități individuale, în cadrul special pe care îl oferim acestora la școala noastră. Anul acesta vom introduce câteva idei și concepte noi la noi la școală. Vrem să fim siguri că ne menținem poziția în ceea ce privește noile abordări din învățământ. Vrem totodată să aducem mai aproape de elevi învățământul modern, tocmai de aceea ne axăm pe învățământ de calitate. Cea mai mare provocare pentru acest an școlar este să păstrăm educația distractivă, concentrată, interactivă și inovativă pentru toți elevii noștri. Profesorii noștri sunt alături de elevi din primul moment când pășesc pe porțile școlii, părinții sunt și ei implicați în toate acțiunile elevilor. Vrem să îi asigurăm că suntem alături de copii la fiecare pas pe care îl fac, atât profesorii, cât și școala. Tot ce trebuie să știe cei care ne trec pragul este că școala, anul acesta va fi distractivă”, a declarat Lauren Engler, ofiţer examinări Cambridge.

Evenimentul de deschidere a noului an școlar de la Cambridge School of Constanța a fost structurat în trei părți. Prima dintre acestea fiind momentul în care  profesorii, dar și învățătorii și-au întâmpinat cu drag elevii, urmată de prezentarea structurii cursurilor din următoarele luni, specifică fiecărei clase în parte.

Un moment dedicat special pentru elevi, a fost o surpriză dulce, dar și variate activități de entertaining precum face-paintingul, modelajul de baloane, pictura și activități care să le stârnească curiozitatea.

„Gama de vârstă a Cambridge School of Constanța este foarte largă. De la vârsta de doi ani, până la clasa a XII-a, copiii vin din diverse țări. Curricula noastră este una extrem de variată, extrem de bogată, examinările noastre au recunoaștere internațională, ceea ce oferă elevilor noștri avantaje multiple. Îi așteptăm cu drag să ne calce pragul și să se bucure de această aventură de învățare. Noi ne pregătim elevii pentru viață, aici combinându-se învățătura și experiența și viața deopotrivă”, a menționat Cristina Ivășcan, marketing & pr Cambridge School of Constanța.

Şcoala trebuie să fie fabrica umanităţii, iar pentru ca acest lucru să fie înfăptuit, orele pe care le urmează elevii trebuie să se bazeze pe un principiu solid pe seama căruia să se desfăşoare cursurile. Tocmai de aceea, Cambridge School of Constanța oferă elevilor săi cele mai bune condiții pentru a se dezvolta armonios.

O viziune total diferită, oferită de învăţământul privat, comparativ cu ceea ce propune şcoala de stat pot regăsi cei care pășesc la Cambridge School of Constanța. Iar atunci când elevii vin cu plăcere la ore, fiind entuziasmaţi şi nerăbdători să înveţe lucruri noi de la profesorii lor, atunci şcoala devine o fascinantă provocare.

 

Actualitate

Premii pentru oamenii teatrului constănţean

Published

on

Cătălina Mihai, actriţă a Teatrului de Stat Constanţa, a câştigat ieri premiul GOPO la secţiunea ,,Tânără speranţă”, pentru rolul omonim din filmul HEIDI, în regia lui Cătălin Mitulescu, în care joacă alături de Gheorghe Visu, şi el nominalizat la secţiunea ,,Cel mai bun actor într-un rol principal”. Pentru acelaşi rol, Cătălina Mihai a fost nominalizată şi la premiul pentru ,,Cea mai bună actriţă într-un rol principal”.

Actriţa s-a născut la Hârşova, în 1997, a absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică ,,I.L.Caragiale” (UNATC), iar acum este studentă în anul al doilea de master, la aceeaşi universitate. Cătălina Mihai este una dintre cele mai noi şi mai tinere actriţe ale Teatrului de Stat Constanţa şi poate fi văzută pe scenă în cea mai recentă premieră, ,,Tartuffe”, dar şi în următoarele, ,,Meciul de comedie” şi ,,Doi tineri din Verona”.

Cel de-al doilea premiu, adjudecat de Constanţa, a fost decernat remarcabilului actor Virgil Andriescu care a primit trofeul GOPO pentru întreaga carieră. Virgil Andriescu şi-a petrecut aproape întreaga viaţă pe scena teatrului constănţean, jucând între anii 1965 şi 2000, cu o întrerupere de câteva stagiuni, când a jucat la teatrul Giuleşti din Bucureşti.

Secretarul literar al Teatrului de Stat Constanţa, regretata Georgeta Mărtoiu, scria despre Gil Andriescu, în volumul Thalia Ex Ponto:

,,Frumos şi cu un aer de bărbăţie agresivă, dar şi foarte talentat şi ambiţios, aş zice că a fost şi a rămas până târziu un veritabil sex simbol, realizând, în variate şi originale chipuri, o galerie de juni primi şi amorezi, unul mai cuceritor decât altul”.

În cinematografie a debutat în 1968, în coproducţia româno-maghiară, regizată de Karoly Makk, ,,Frumoasele vacanţe”.

Virgil Andriescu are în palmares, de-a lungul carierei, peste 30 de roluri, din care şase principale, în filme artistice de lungmetraj, şi alte peste 30 de roluri, din care şapte principale, în filme de televiziune. A colaborat cu regizori consacraţi precum Andrei Blaier, Mircea Veroiu, Nicolae Mărgineanu, Sergiu Nicolaescu, Lucian Pintilie, Dan Piţa şi Nae Caranfil.

Continue Reading

Cultura/Educatie

Universitatea din Bucureşti, prima poziţie în România la Ştiinţe naturale

Published

on

Universitatea din Bucureşti ocupă prima poziţie pe plan naţional pentru domeniul Ştiinţe naturale în clasamentul 2020 RUR World University Rankings by Subject. Situată pe locul 316 în domeniul Ştiinţe naturale în plan global, Universitatea din Bucureşti este urmată pe plan naţional de două universităţi membre ale Consorţiului Universitaria: Universitatea de Vest din Timişoara (390) şi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (479).

Clasamentul din 2020 evaluează performanţa a 829 de universităţi din întreaga lume pentru şase domenii: Ştiinţe umaniste, Ştiinţele vieţii, Ştiinţe medicale, Ştiinţe naturale, Ştiinţe tehnice şi Ştiinţe sociale.

Universitatea din Bucureşti este prezentă şi în domeniul Ştiinţelor tehnice pe poziţia 566 în plan internaţional, fiind precedată la nivel naţional de Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (474) şi urmată de Universitatea de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi (581) şi de Universitatea Politehnica din Bucureşti (604).

Liderul naţional al clasamentului general Round University Ranking – World University Rankings încă de la lansarea acestuia, din 2010, Universitatea din Bucureşti se situează anul acesta pe poziţia 481. Rezultatul obţinut de Universitatea din Bucureşti la ediţia din 2020 a clasamentului RUR World University Rankings se datorează în principal componentei de predare.

Universitatea din Bucureşti este urmată în clasamentul general de Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napooca, de Universitatea de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi, de Universitatea de Vest din Timişoara, de Universitatea Politehnica din Bucureşti şi de Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie “George Emil Palade” din Târgu Mureş.

Lansat din dorinţa de a oferi informaţii detaliate cu privire la performanţele universităţilor Clasamentul RUR World University Rankings analizează şi interpretează date a peste 1.100 de universităţi din 82 de ţări şi se adresează atât comunităţii academice, cât şi reprezentanţilor universităţilor sau factorilor de decizie politică.

sursa foto: unibuc.ro

Continue Reading

Actualitate

Peste 14.000 de copii din mediul rural vor participa la şcoala de vară organizată de World Vision România

Published

on

Peste 14.000 de copii din mediul rural vor participa, în această vară, la activităţi educaţionale în programele Şcolii de vară World Vision România. Activităţile vor fi atât de educaţie formală, unde vor fi predate lecţii la materiile importante, pentru a-i ajuta pe copii să recupereze sau să recapituleze noţiunile de bază, cât şi de educaţie non-formală, care presupun deprinderea abilităţilor socio-emoţionale, lecţii de viaţă independentă sau de educaţie pentru sănătate. Peste 200 de cadre didactice şi psihologi din Ialomiţa, Iaşi, Vaslui, Dolj şi Cluj vor coordona activităţile din şcoala de vară.

Activităţile din programele World Vision România vor fi realizate atât online, cât şi faţă în faţă, în grupuri mici de copii, cu respectarea unor condiţii de maximă siguranţă pentru participanţi. Fundaţia World Vision România a elaborat un ghid cu reguli stricte pentru reluarea activităţilor sociale şi educaţionale cu copiii, preluat şi adaptat după modelul îndrumărilor oferite de Ministerul Educaţiei din Norvegia pentru redeschiderea centrelor de zi, grădiniţelor, şcolilor cu clase primare şi gimnaziale, recomandările Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanele cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii din România cu privire la măsurile pentru reluarea activităţilor cu copiii şi elevii în unităţi şcolare şi servicii sociale de zi.

Ghidul oferă sfaturi şi îndrumări practice pentru elaborarea unui plan de funcţionare în contextul prevenirii şi controlului infecţiei cu COVID-19 adaptat la nivelul fiecărei unităţi sociale sau educaţionale (centre de zi, centre educaţionale, creşe, grădiniţe, şcoli). precum şi la nivel de proiecte implementate de organizaţii neguvernamentale, pentru reluarea activităţilor cu copiii în timpul pandemiei de coronavirus atât pe perioada verii, precum şi din toamnă.

Printre activităţile la care vor lua parte copiii din mediul rural se numără:

– Activităţi de educaţie remedială, prin intermediul cărora copiii sunt sprijiniţi în efectuarea asistată a temelor, în activităţi de recuperare şcolară şi ameliorare a dificultăţilor de învăţare.

– Ateliere de orientare în carieră şi stagii de practică online.

– Ateliere de dezvoltare personală, care abordează subiecte precum bullying-ul, anxietatea şi gestionarea ei, comportamentele neadecvate şi unde copiii vor participa la jocuri de auto-cunoaştere, cooperare, cultivarea stimei de sine.

– Ateliere de educaţie civică şi educaţie pentru mediu.

– Ateliere de educaţie pentru sănătate, igienă, mai ales în contextul COVID-19.

– Ateliere recreative, de fotografie, pictură, club de lectură, piesă de teatru în aer liber, vizionarea filmelor în aer liber.

– Concursuri literare, în care copiii au de realizat o lucrare la alegere care să se încadreze în tematica literară, artistică sau multimedia.

– Atelier de experimente ştiinţifice.

– Ateliere de educaţie antreprenorială şi educaţie financiară.

– Jocuri şi competiţii sportive care nu implică contactul fizic: cursa cu ştafeta în care copiii nu ating acelaşi obiect ci mai multe obiecte plasate în diferite puncte din spaţial de desfăşurare; de asemenea, copiii vor alerga pe culoare predefinite şi marcate cu sfoară sau alte materiale.

– Sesiuni de consiliere psihologică individuală sau de grup.

– Organizarea de tabere pentru copiii din mediul rural, la care vor participa un grup restrâns de copii. Activităţile vor avea loc în aer liber.

În contextul actual declanşat de pandemia COVID-19, închiderea şcolilor odată cu declararea stării de urgenţă pe teritoriul României şi decizia de a le redeschide ulterior doar pentru o mică parte din elevi au reprezentat măsuri necesare pentru protejarea populaţiei dar, în acelaşi timp, au condus la instalarea unei stări de confuzie, teamă şi stres în rândul copiilor şi adulţilor. Numeroşi psihologi avertizează deja că aceste elemente pot să ducă la instalarea unor afecţiuni de ordin psihologic precum tulburările anxioase, depresia sau sindromul post-traumatic.

sursa foto: World Vision

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2019 RoPressOnline