Connect with us

Turism

Cum arată cele mai înfricoşătoare poduri din lume

Published

on

Unele dintre cele mai impresionante construcţii din lume sunt podurile. Multe dintre ele au dus imaginaţia celor care le-au proiectat dincolo de realitate, iar aceste structuri atrag nenumăraţi vizitatori în fiecare an. De la un pod de frânghie dintr-un sat irlandez, la construcţii de ultimă generaţie din Franţa sau China, podurile asigură trecerea în siguranţă peste ape sau văi, dând de multe ori impresia că sfidează legile fizicii. Mai mult decât atât, au stârnit dintotdeauna imaginaţia oamenilor şi multe dintre ele au generat legende sau superstiţii. Din acest motiv, weather.com a întocmit şi un clasament al celor mai înfricoşătoare poduri din lume.

Pe primul loc se află Langkawi Sky Bridge din Malaezia. Acest pod pietonal, care înconjoară muntele Gunung Mat Chinchang, are 125 de metri lungime şi oferă o panoramă de 360 de grade a insulelor Langawi. Sky Bridge, la care nu se poate ajunge decât cu telecabina, se află la o altitudine de 600 de metri şi are o lăţime de doar 2 metri. Este un pod relativ nou, care a fost deschis pentru public în anul 2005.

Langkawi Sky Bridge, Malaezia

 

Puente de Ojuela, din Mexic este un pod suspendat din localitatea mexicană, fiind singura structură încă funcţională din Ojuela şi ocupă locul 2 în acest clasament. Aşezarea a devenit un oraş-fantomă la începutul secolului trecut după epuizarea resurselor de minereu şi închiderea minelor. Construcţia originală a fost proiectată de fraţii Roebling, care au conceput şi podul Brooklyn. Punete de Ojuela, care are o lungime de 300 de metri, a fost restaurat şi deschis pentru public, în special ca o atracţie turistică, în anul 1991.

Puente de Ojuela, Mexic

Pe locul 3 se află Sidu River Bridge, din China. Construcţia, care străbate munţii din bazinul Sichuan peste valea râului Sidu, deţine recordul pentru podul aflat la cea mai mare înălţime. Sidu River Bridge are o lungime de 1.2 kilometri şi este suspendat la 496 de metri deasupra prăpastiei. A fost deschis traficului în 2009, când a devenit cea mai înaltă structură de acest gen din lume, depăşind Royal Gorge Bridge şi Beipanjiang River Bridge.

Sidu River Bridge, din China

Carrick-a-Rede Rope Bridge, din Irlanda de Nord este pe locul 4, fiind un pod de  frânghie din apropierea satului Ballintoy din Irlanda de Nord şi este o atracţie turistică importantă în zonă. Acesta face legătura între insula Carricarede şi continent şi, deşi nicio persoană nu a căzut vreodată de pe pod şi nu s-au înregistrat niciun fel de accidente, unii oameni nu îndrăznesc să-l traverseze, fiind nevoie de intervenţia bărcilor pentru ca aceştia să poată părăsi insula. Carrick-a-Rede are o lungime de 20 de metri şi se află la 29 de metri deasupra apei.

Carrick-a-Rede Rope Bridge, Irlanda de Nord

Podul Capilano, situat în British Columbia, Canada, care traversează râul cu  acelaşi nume, atrage peste 800.000 de turişti în fiecare an şi se clasează pe locul 5. A fost construit în 1889, iniţial din cânepă şi lemn de cedru şi refăcut complet în 1956. Podul este legat de numeroase accidente, în special persoane care au căzut în prăpastia de dedesubt. Capilano Suspension Bridgre are o lungime de 140 de metri şi se află la 70 de metri deasupra râului.

Podul suspendat Capilano, Canada

Pe locul 6 se află U Bein, care traversează lacul Taugthaman, în Amarapura, Myanmar şi este cel mai lung pod din lemn de tec din lume. A fost construit de primarul oraşului, care a decis să recicleze coloanele din tec ale vechiului palat, odată cu mutarea la Mandalay. Podul are o lungime de 1.19 kilometri.

U Bein, Myanmar

Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din munţii Alpi şi se află pe locul 7 în clasament. Acesta asigură traversarea lacului Trifsee, de lângă Gamden, Elveţia. Are o lungime de 170 de metri, o înălţime de 100 de metri şi atrage peste 20.000 de vizitatori anual.

Trift Bridge, Elveţia

Pe locul 8, Bosfor Bridge este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.

Podul Bosfor, Turcia

Deschis în 2004, desupra văii râului Tarn, din Franţa, Viaductul Millau devenea cea mai înaltă construcţie de acest gen din lume, clasându-se pe locul 9. Viaductul Millau este un pod hobanat, cu o lungime de 2460 de metri şi o înălţime de 271 de metri. Construcţia face parte din autostrada care leagă Parisul de Montpellier.

Viaductul Millau, Franţa

Royal Gorge Bridge, din Statele Unite a fost podul aflat la cea mai mare înălţime timp de aproape 70 de ani. Construcţia, ce ocupă locul 10, traversează râul Arkansas la 291 de metri, şi a fost realizată în doar şase luni, în 1929. A fost devansat abia în anul 2001, iar în 2003 un amator de senzaţii tari şi-a pierdut viaţa încercând să planeze pe deasupra structurii.

Royal Gorge Bridge, Statele Unite

sursa: Mediafax.ro

sursa foto: corn.org, wikipedia.org

Continue Reading

Actualitate

Constanţa relansată pe harta turismului de croazieră

Published

on

În perioada 8-11 aprilie, la Miami, s-a desfăşurat cel mai mare eveniment din industria turismului de croazieră, ,,Seatrade Cruise Global”.

Portul şi oraşul Constanţa au fost promovate în cadrul standului MedCruise, asociaţia porturilor de croazieră din Marea Mediterană şi din mările învecinate. Ca urmare a participării la acest eveniment şi a numeroaselor discuţii cu reprezentanţii marilor companii din industria turismului de croazieră, au fost deja planificate sosiri ale navelor de croazieră în Portul Constanţa în perioada 2020-2021.

Reprezentanţii Royal Caribbean, prin brandul Azamara, au făcut rezervări pentru nava Azamara Journey pentru lunile iunie, iulie şi septembrie 2020.

 

Continue Reading

Turism

S-a redeschis Canionul Șapte Scări

Published

on

Canionul 7 Scări a ajuns să fie destinaţia preferată de weekend a celor care vor să facă o drumeţie în familie. Aerul este curat, peisajul este unul superb, iar drumul nu necesită mare condiţie fizică. Aici puteţi testa şi cea mai lungă tiroliană din ţară. Acesta a fost închis din cauza pericolului de a cădea pietre și stânci.

Denumirea de „Şapte Scări” provine de la cele şapte cascade care s-au format ca urmare a rupturilor de pantă.  Canionul Şapte Scări este situat în partea vestică a munţilor Piatra Mare, în judeţul Braşov, și are cele mai spectaculoase chei din întreg arealul Masivului Piatra Mare. Lungimea acestuia este de 160 de metri şi înregistrează o diferenţă de nivel de 60 de metri, la o altitudine de 948 de metri.

Canionul se parcurge urcând nişte scări din fier, care majoritatea sunt proptite cu o oarecare înclinaţie, pentru a facilita urcarea, dar una dintre ele, cea mai lungă, este verticală. Treptele au înălţimi între 2.5 m și 15 m şi se transformă în cascade când volumul de apă al pârâului Şapte Scări, afluent de stânga al Şipoaiei, este ridicat. Cea mai înaltă cascadă are 35 de metri, unde apa se prăvăleşte zgomotos în gol, încleştată între pereţii abrupţi cu înălţimi ce depăşesc 50 de metri. Pereţii văii sunt în acest sector aproape verticali, foarte apropiaţi, slefuiţi de permanenta cădere a apei. Traseul este amenajat cu scări metalice şi podeţe, dar trebuie parcurs cu multă grijă, deoarece din cauza ploilor torenţiale acestea s-au degradat.

Acum cinci ani Regia Pădurilor Săcele a refăcut toate scările şi a impus o taxă de traversare a canionului de 10 de lei. Canionul este deschis între orele 10.00 şi 17.00.

Sursa: ProAlpin

 

Continue Reading

Actualitate

Blue Air şi Alitalia au extins parteneriatul Code Share

Published

on

Începând din martie 2019, Blue Air a introdus cea de-a doua parte a acordului codeshare cu transportatorul italian, care prevede că Blue Air este vector de marketing şi vinde rutele de operare ale companiei Alitalia.

În conformitate cu acordul extins, Blue Air va putea vinde bilete, în nume propriu, cu număr de zbor şi cod propriu, pentru 40 de rute către oraşe precum Larnaca, Atena, Madrid, Amsterdam, Bruxelles, Londra, Paris, Marsilia, Malaga, Barcelona, Frankfurt, Düsseldorf, , Tirana, Praga, Podgorica, Geneva, Zurich, Malta, Casablanca şi Cairo.

,,Suntem încântaţi să consolidăm parteneriatul codeshare cu Alitalia, care oferă conexiuni non-stop pasagerilor noştri de la Roma către mai multe destinaţii din Italia şi alte oraşe minunate din Europa şi Africa de Nord.”, a declarat Tudor Constantinescu, directorul comercial al companiei Blue Air.

Perioada de vânzări este valabilă până în data de 26 octombrie, iar toate rezervările efectuate pe rutele Alitalia vor include un bagaj de mână de 10 kg şi un bagaj de cală de 23 kg.

 

Sursa: Askanews

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2019 RoPressOnline