Connect with us

Turism

Cum arată cele mai înfricoşătoare poduri din lume

Published

on

Unele dintre cele mai impresionante construcţii din lume sunt podurile. Multe dintre ele au dus imaginaţia celor care le-au proiectat dincolo de realitate, iar aceste structuri atrag nenumăraţi vizitatori în fiecare an. De la un pod de frânghie dintr-un sat irlandez, la construcţii de ultimă generaţie din Franţa sau China, podurile asigură trecerea în siguranţă peste ape sau văi, dând de multe ori impresia că sfidează legile fizicii. Mai mult decât atât, au stârnit dintotdeauna imaginaţia oamenilor şi multe dintre ele au generat legende sau superstiţii. Din acest motiv, weather.com a întocmit şi un clasament al celor mai înfricoşătoare poduri din lume.

Pe primul loc se află Langkawi Sky Bridge din Malaezia. Acest pod pietonal, care înconjoară muntele Gunung Mat Chinchang, are 125 de metri lungime şi oferă o panoramă de 360 de grade a insulelor Langawi. Sky Bridge, la care nu se poate ajunge decât cu telecabina, se află la o altitudine de 600 de metri şi are o lăţime de doar 2 metri. Este un pod relativ nou, care a fost deschis pentru public în anul 2005.

Langkawi Sky Bridge, Malaezia

 

Puente de Ojuela, din Mexic este un pod suspendat din localitatea mexicană, fiind singura structură încă funcţională din Ojuela şi ocupă locul 2 în acest clasament. Aşezarea a devenit un oraş-fantomă la începutul secolului trecut după epuizarea resurselor de minereu şi închiderea minelor. Construcţia originală a fost proiectată de fraţii Roebling, care au conceput şi podul Brooklyn. Punete de Ojuela, care are o lungime de 300 de metri, a fost restaurat şi deschis pentru public, în special ca o atracţie turistică, în anul 1991.

Puente de Ojuela, Mexic

Pe locul 3 se află Sidu River Bridge, din China. Construcţia, care străbate munţii din bazinul Sichuan peste valea râului Sidu, deţine recordul pentru podul aflat la cea mai mare înălţime. Sidu River Bridge are o lungime de 1.2 kilometri şi este suspendat la 496 de metri deasupra prăpastiei. A fost deschis traficului în 2009, când a devenit cea mai înaltă structură de acest gen din lume, depăşind Royal Gorge Bridge şi Beipanjiang River Bridge.

Sidu River Bridge, din China

Carrick-a-Rede Rope Bridge, din Irlanda de Nord este pe locul 4, fiind un pod de  frânghie din apropierea satului Ballintoy din Irlanda de Nord şi este o atracţie turistică importantă în zonă. Acesta face legătura între insula Carricarede şi continent şi, deşi nicio persoană nu a căzut vreodată de pe pod şi nu s-au înregistrat niciun fel de accidente, unii oameni nu îndrăznesc să-l traverseze, fiind nevoie de intervenţia bărcilor pentru ca aceştia să poată părăsi insula. Carrick-a-Rede are o lungime de 20 de metri şi se află la 29 de metri deasupra apei.

Carrick-a-Rede Rope Bridge, Irlanda de Nord

Podul Capilano, situat în British Columbia, Canada, care traversează râul cu  acelaşi nume, atrage peste 800.000 de turişti în fiecare an şi se clasează pe locul 5. A fost construit în 1889, iniţial din cânepă şi lemn de cedru şi refăcut complet în 1956. Podul este legat de numeroase accidente, în special persoane care au căzut în prăpastia de dedesubt. Capilano Suspension Bridgre are o lungime de 140 de metri şi se află la 70 de metri deasupra râului.

Podul suspendat Capilano, Canada

Pe locul 6 se află U Bein, care traversează lacul Taugthaman, în Amarapura, Myanmar şi este cel mai lung pod din lemn de tec din lume. A fost construit de primarul oraşului, care a decis să recicleze coloanele din tec ale vechiului palat, odată cu mutarea la Mandalay. Podul are o lungime de 1.19 kilometri.

U Bein, Myanmar

Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din munţii Alpi şi se află pe locul 7 în clasament. Acesta asigură traversarea lacului Trifsee, de lângă Gamden, Elveţia. Are o lungime de 170 de metri, o înălţime de 100 de metri şi atrage peste 20.000 de vizitatori anual.

Trift Bridge, Elveţia

Pe locul 8, Bosfor Bridge este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.

Podul Bosfor, Turcia

Deschis în 2004, desupra văii râului Tarn, din Franţa, Viaductul Millau devenea cea mai înaltă construcţie de acest gen din lume, clasându-se pe locul 9. Viaductul Millau este un pod hobanat, cu o lungime de 2460 de metri şi o înălţime de 271 de metri. Construcţia face parte din autostrada care leagă Parisul de Montpellier.

Viaductul Millau, Franţa

Royal Gorge Bridge, din Statele Unite a fost podul aflat la cea mai mare înălţime timp de aproape 70 de ani. Construcţia, ce ocupă locul 10, traversează râul Arkansas la 291 de metri, şi a fost realizată în doar şase luni, în 1929. A fost devansat abia în anul 2001, iar în 2003 un amator de senzaţii tari şi-a pierdut viaţa încercând să planeze pe deasupra structurii.

Royal Gorge Bridge, Statele Unite

sursa: Mediafax.ro

sursa foto: corn.org, wikipedia.org

Continue Reading

Actualitate

Autobuzul etajat şi-a reluat cursele spre Poiana Brașov

Published

on

Începând de astăzi, 15 august, autobuzul etajat, care a fost preluat de operatorul de transport de la Consiliul Județean, va circula pe linia 20, care asigură legătura între Brașov și Poiana Brașov.

,,După preluarea autobuzului de la CJ, am avut mai multe discuții cu reprezentanții RAT cu privire la modul de utilizare a acestui autobuz. Având în vedere faptul că nu îl putem utiliza strict în scop turistic, pentru un tur al orașului, din cauza gabaritului, consider că utilizarea lui pe linia de Poiană îmbină activitatea turistică cu nevoile de transport. Astfel le oferim ocazia turiștilor și brașovenilor să se bucure de orașul văzut de sus, în zona de belvedere, de aerul curat, dar și de un mijloc de transport mai deosebit.”, a declarat primarul George Scripcaru.

Autobuzul va circula în zilele de sâmbătă şi duminică, în zilele de sărbători legale, precum şi în zilele în care se înregistrează solicitări pentru acest traseu. În perioadele ploioase, nu va fi permis accesul în partea de sus a autovehiculului. Programul curselor este următorul:

  • plecări din Livada Poştei: 9:20, 10:20, 11:20…. 18:20;
  • plecări din Poiana Braşov: 9:50, 10:50, 11:50…. 18:50.

După ce a fost preluat de RATBV, autobuzul a fost supus mai multor revizii şi reparaţii. La etajul superior, nu se permite călătoria în picioare şi este obligatorie folosirea centurii de siguranţă. Mijlocul de transport are o capacitate de 88 de locuri (76 pe scaune şi 12 in picioare) şi dispune de o podea joasă, accesibilă tuturor categoriilor de călători.

 

Continue Reading

Diverse

Le Charme: Garanţia unui eveniment memorabil

Published

on

Spune DA unui eveniment fără cusur! Cea mai aşteptată zi din viaţa oricărui tânăr îndrăgostit, cea mai reuşită petrecere sau un eveniment corporate ireproşabil, toate acestea se pot transforma într-o zi memorabilă, într-un cadru de poveste, în spatele căruia se află munca unei echipe de profesionişti. Devenit deja un etalon al calităţii şi bunului gust, restaurantul Le Charme din staţiunea Mamaia vă stă la dispoziţie şi odată cu încheierea sezonului estival.

“Începând din luna septembrie, la cererea clienţilor, vom organiza evenimente private şi corporate. Îi vom surprinde fără îndoială pe constănţeni şi nu numai cu meniuri deosebite, combinaţii spectaculoase de gusturi, servicii de top, ambianţă inedită, totul pentru a crea un eveniment de nota 10!”, declară AURA VOICULESCU, manager restaurant Le Charme

Toate aceste argumente sunt, fără doar şi poate, garanţia unui eveniment memorabil. Meniul inedit, servirea ireproşabilă, cadrul boem şi cochet, atenţia la detalii sunt, de asemenea, definitorii pentru restaurantul Le Charme.

“Suntem un restaurant tânăr, situat în zona cluburilor din Mamaia Nord. Pe toata perioada sezonului estival, oferim clienţilor noştri preparate cu specific mediteranean de foarte bună calitate. Suntem apreciaţi pentru midii, scoici, rapane, tradiţionalul storceag şi multe alte delicatese. Ne adresăm tuturor gusturilor şi pretenţiilor cu preparate internaţionale şi cu mult căutatul sushi, care la noi este ridicat la nivel de artă.”, declară AURA VOICULESCU, manager restaurant Le Charme  

Pentru ca visul sărbătoriţilor să devină realitate şi să rămână veşnic întipărit în memoria invitaţilor, restaurantul Le Charme devine astfel certitudinea alegerii potrivite.

Continue Reading

Actualitate

Pentru două zile, Albac se transformă în capitala turismului rural

Published

on

Staţiunea turistică Albac, din Munţii Apuseni, găzduieşte în perioada 10 – 11 august, Târgul Naţional de Turism Rural, cel mai important târg de acest gen, din România. Este cel mai longeviv şi cel mai mare târg de promovare a turismului rural, care adună laolaltă reprezentanţi din turism, de nivel regional şi naţional.

Aflat la cea de-a XV-a ediţie, târgul reuneşte cererea şi oferta din turismul rural, şi, totodată, promovează gastronomia, tradiţiile, meşteşugurile populare şi folclorul românesc autentic. Ediţia din acest an, debutează astăzi, la ora 12:00, cu o paradă a portului tradiţional românesc, ce va fi urmată de ceremonialul Tulnicăreselor din Munţii Apuseni.

În cele două zile, la standurile expoziţionale din cadrul târgului, sunt organizate ateliere şi expoziţii de meşteşuguri tradiţionale româneşti, demonstraţii de gastronomie tradiţională din Munţii Apuseni, unde deliciile culinare sunt gătite la ceaun. Totul este condimentat cu muzică şi voie bună, focuri de tabără și artificii, jocuri de iniţiere în orientare turistică, concursuri de interpretare la tulnic și activități pentru copii.

 

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2019 RoPressOnline